gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

توصیه های سفر به تور مالزی قسمت اول

مالزی یکی از کشورهای خوش رنگ و نگار در جنوب آسیا است که برای فرهنگ مختلطش شناخته شده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد پر گردشگر در جنوب آسیا است. این کشور به جامعه متنوع خود که درست به همان اندازه که از مردم تور مالزی تشکیل شده است، جمعیت هندی و چینی نیز دارد، می بالد. تاثیرر امپراطور های اروپایی، عرب، ایرانی و حتی انگلیسی، تور مالزی را تبدیل به یک کشور چندملیتی با فرهنگ هایی مختلف کرده است که می توان گفت در حقیقت جهانی است. با اینکه تور مالزی آرام است و مردم آن رفتاریی دوستانه دارند، اما برای رسومات خود احترام زیادی قائلند و گردشگران نیز باید به محض ورود به این کشور به اینن موضوع توجه داشته باشند. پیشنهاد میکنیم مقاله 

بایدهای مالزی:

  • هنگام احوالپرسی با مردان دست بدهید، اما نه با زنان مگر اینکه ابتدا خودشان پیش قدم شوند. احوالپرسی یا سلام و علیک سنتی نیازمند دست دادن با هر دو دست است البته نه خیلی محکم. مردم این کشور با قرار دادن دست راست بر روی سینه چپ به مهمانان نشان می دهند که از صمیم قلب به مهمان خود خوش آمد می گویند.
  • قبل از ورود به یک خانه ، معبد یا مسجد در تور مالزی حتما کفش های خود را درآورید. رسم بر این است که کفش و پاپوش خود را بیرون از خانه در آورید. این کار را هنگام بازدید ازز اماکن مذهبی نیز باید انجام دهید.

تور مالزی

  • از دست راست برای دادن یا گرفتن چیزی استفاده کنید. همچنین برای غذا خوردن نیز باید از دست راست استفاده شود. در تور مالزی دادن یا گرفتن اشیاء با دست چپ بی نزاکتی تلقی میی  شود.
  • مدارک مسافرتی ضروری را همراه خود داشته باشید و قبل از سفر مدارک بیمه سلامتی خود را تهیه کنید.
  • به یاد داشته باشید که دوربین، ساعت، خودکار، کاست پلیر/رادیو قابل حمل، ادکلن، لوازم آرایش و فندک در تور مالزی شامل مالیات نمی شوند. اما اگر اشیاء مشمول مالیات را همراه با خود به کشور وارد کنید باید بیعانه ای برای ورود موقتی آنها به کشور پرداخت کنید که هنگام خروج از کشور به شما بازگردانده می شود.
  • تمام پول خود را در تور مالزی تبدیل کنید. محدودیت هایی درباره ورود و خروج مقدار زیادی رینگیت (واحد پول مالزی) از کشور وجود دارند.
  • وقتی از یک معبد بودایی دیدن می کنید قوانین ساده را رعایت کنید. ادای احترام کنید و کلاه و کفش های خود را درآورید. محافظه کارانه لباس بپوشید، شلوارک نپوشید. وقتی می نشینید پای خود را به سمت افراد و یا تصویر بودا دراز نکنید. هنگام ورود و خروج راهبان یا راهبه ها برای ادای احترام بایستید.
  • در تور مالزی هنگام ورود به معابد با پای چپ وارد شوید، و هنگام خروج ابتدا پای راست خود  را بیرون بگذارید. این حرکت در تمام معابد باید رعایت شود.
  • با توجه به آب و هوای مالزی بهتر است همیشه لباسی سبک برای پوشش بیشتر به همراه داشته  باشید .

منبع : توصیه های سفر به تور مالزی قسمت اول

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.