gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

آب و هوای استرالیا

استرالیا بر خلاف ایران و اکثر کشورها در نیمکره جنوبی کره زمین واقع شده و به همین دلیل است که از نظر آب و هوایی و فصول کاملا با ایران متفاوت است از طرفی این کشور با مساحت وسیع خود که از عرض در حدودد 4000 کیلومتر و از طول در حدود 3000 کیلومتر است دارای تنوع آب و هوایی فراوانی در خود کشور است . نکته جالب دیگر در مورد سفر به استرالیا این است که برخلاف سایر کشور ها قسمت های جنوبی آن سردتر ازز  قسمت های شمالی آن است .

بررسی کلی آب و هوای استرالیا :

در کل استرالیا را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد قسمت شمالی که با دو فصل بارانی (نوامبر تا اپریل) و فصل خشک (می تا اکتبر) و قسمت جنوبی که دارای چهار فصل معمول است بدین ترتیب که بهار بین ماه های سپتامبر تاا نوامبر ، فصل تابستان بین ماه های دسامبر تا فوریه ، فصل پاییز بین ماه های مارچ تا می و فصل زمستان بین ماه های ژوئن تا آگوست است .

بدون شک آب و هوا در کیفیت و تجربه ما از سفر تور استرالیا تاثیر بسزایی خواهد داشت برای همین بهتر است چنان میخواهید برای سفر به تور استرالیا بروید حتما درباره آب و هوای مقصد خود به خوبی تحقیق کنید و توصیه های سفر به استرالیا - باید ها و نباید ها را جدی بگیرید.

در ادامه به بررسی آب و هوای شهر های استرالیا میپردازیم :

آب و هوای سیدنی : سیدنی بدون شک یکی از مهم ترین شهر های استرالیا و اولین مقصد جاذبه های تور استرالیا است از مهم ترین جاذبه های توریستی سیدنی میتوان به پل بندرگاه سیدنی اشاره کرد . آب و هوایی مناطق مختلف سیدنی دارای دماهای متفاوت است اما بااین حال میتوان گفت آب و هوای سیدنی در مجموع معتدل وو مرطوب است . به دلیل اینکه در کناره اقیانوس قرار دارد دمای آن کمتر به زیر 10 درجه می آید و یکی از مرطوب ترین و پر باران ترین شهر های استرالیا است . طبق آمارهای سال های اخیر میانگین روز های بارانی سیدنی در حدود 150 روز است .

آب و هوای ملبورن : آب و هوای ملبورن شباهت بسیاری به انگلستان دارد و دارای باران های ناگهانی است . در ملبورن میتوانید چهار فصل را در طول یک روز تجربه کنید .

آب و هوای بریزبن :  بریزبین خانه یکی از مهم ترین میراث جهانی به نام جزیره فریزر است و قطعا یکی از بهترین مکان های توریستی تور استرالیا است .بریزبن مانند برخی از نقاط اروپا دارای آب و هوایی نیمه گرمسیریی و مرطوب دارد به طوری که میزان بارش سالانه آن به 96 میلی متر در ماه میرسد که بیشتری میزان بارش آنن مربوط به فصل تابستان است . زمستان های بریزبن بسیار مطبوع و معتدل است به طوری که میانگین دما در طول زمستان بریزبن حدو 17 درجه است . البته تابستان های بریزبن به همین میزان گرم است بطوریکه مینگین دما در طول تابستاتن در حدود 30 درجه است .

آب و هوای آدلاید : ادلاید دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک است . تابستان های آن گرم و طولانی و زمستان های آن کوتاه و معتدل است . در بعضی از روزهای تابستان گرما غیر قابل تحمل میشود .

منبع : آب و هوای استرالیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.