gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

تور ارمنستان

درباره تور ارمنستان

ارمنستان ، تنها کشور باقی مانده از نقشه ی سه هزار سال پیش آناتولی است. این کشور ، اولین کشور مسیحی با قدمت  1700 ساله بوده است و  فرهنگی غنی و باستانی دارد.در حال حاضر ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده است. 
ارمنستان از جانب غرب با ترکیه ، از شمال با گرجستان ، از جانب  جنوب با ایران و از شرق  و جنوب شرقی با آذربایجان و نخجوان همسایه است. 5 درصد سطح این کشور با دریاچه ی سوان پوشیده شده است. سوان بزرگترین دریاچه در دامنه ی کوه های قفقاز است.  کوه های بسیار و دره های عمیق ، سبب به وجود آمدن آب و هواهای منطقه ای و کوچک شده است.  در بالای خط راسی کوه ها ، مناطق شاداب جنگلی وجود دارد که  مناظر زیبایی ایجاد کرده است.

درباره تور ارمنستان


اغلب مردم در این شهر به زبان انگلیسی صحبت می کنند و تقریبا استفاده از زبان انگلیسی و لاتین ، منسوخ شده است.  از سال 2001 ، کشور ارمنستان ، همه ساله تبدیل شدن این کشور به کشور مسیحی را جشن میگیرد.  


تور ارمنستان و تاریخچه ارمنستان


قدمت  تاریخ ارمنستان بیش از 3000 سال است. ارامنه در طول تاریخ  در ارتفاعات ارمنستان ، و  بخش وسیعی از کوه ها و دره در شرق آناتولی و قفقاز جنوبی ساکن شده اند.
بسیاری ارمنستان را ، تحت سلطه و تصرف دولت ها و نیروهای مجاور در طول تاریخ دانسته اند.به عنوان مثال ،بخش های غربی ارمنستان به مدت طولانی  تحت حکومت  بیزانس یا عثمانی (حکومت ترکیه  امروزی )بوده است.این در حالی است که بخش های شرقی این کشور ، تحت سلطه فارسی زبانان یا روس ها بوده است.  در هر حال ارامنه در طول تاریخ جنگیدند و موفق شدند دو عنصر مهم کشور خود ، یعنی زبان و دین و آیین خود را حفظ کنند.
ارمنستان در زمان های قدیم ، در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و  شبکه ای از جوامع تجاری  بوده است که ارتباطات گسترده ای با  شرق آسیا داشته است. در نهایت، با رشد ناسیونالیسم، ارامنه هزینه سنگینی را برای حفظ  دین خود و ثروت حسادت آور خود پرداختند.


مهم ترین شهر های ارمنستان در تور ارمنستان


ایروان: بزرگترین شهر و پایتخت ارمنستان
گیومری : شهرستان دوم
وانادزور: شهرستان سوم
دیلیجان: شهری با رفت و آمد مکرر  و جنگل های زیبا و محبوب که امروزه به عنوان سوئیس کوچک آن را می شناسند.
جرموک: این شهر ، برای آب معدنی اصیل خود شناخته شده است.  همچنین اسکی در ارتفاعات این شهر رونق فراوان دارد.


منبع: تور ارمنستان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.