gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

تور مشهد

درباره تور مشهد

مشهد ، مقدس ترین مکان در کشور ایران است و همان طور که از نام این شهر برداشت میشود ( محل دفن شهید ) برای ایرانیان و تمامی مسلمانان ، ارزش خاصی دارد. مشهد در قلب  استان خرسان رضوی واقع شده است و مرکز این استان است و  جاذبه های مذهبی ، تاریخی و گردشگری آن ، سبب جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است.


تاریخچه مشهد در تور مشهد


مشهد در زمان قدیم ، بخشی به نام سناباد بوده است که  در مسیر کاروان های تجاری به سمت ترکمنستان قرار داشته و  به عنوان استراحتگاه و... از آن یاد شده است.
توس در زمان خلافت عثمان به‌طور کامل توسط اعراب فتح شد و در دوره ی اسلامی این منطقه بخشی از ولایت توس به مرکزیت شهر تابران بود که آبادی‌های سناباد و نوغان که بخشی از مشهد کنونی هستند را نیز در بر می‌گرفت.
پس از حمله  مغولان مردم شهر ویران‌شده  توس به مشهد مهاجرت کردند و شهر توسعه پیدا کرد مشهد در زمان حکومت نادر شاه  به عنوان "پایتخت ایران "انتخاب شد. نامگذاری مشهد با این اسم  ، توسط سلطان محمود غزنوی ، صورت گرفته است. 

تور مشهد

  
اما در قرن نهم، امام  هشتم شیعیان ،  امام علی بن موسی الرضا، پسر بزرگ امام علی  ، توسط خلیفه وقت مسموم شد. سپس امام رضا در مشهد به خاک سپرده شد، و حرم او یکی از مقدس ترین سایت ها برای مسلمانان ، بعد از مکه و کربلا و نحف شد..
در طول هزارسال قبل ، این بنا بارها مورد حمله قرار گرفت ، تخریب و. بازسازی شد تا این که در حال حاضر به عنوان یکی از مهم ترین مکان ها در ایران برشمرده میشود. به غیر از حرم اما رضا ، تعداد زیادی مقبره ، پارک و آرامگاه مشاهیر مختلف در نزدیکی مشهد و مثلا در نیشابور و طوس قرار دارند.
امکانات تفریحی زیادی از جمله کوهستان پارک ، پارک های تاریخی تفریخی نظیر کوه سنگی ، آرامگاه افراد مشهور مثل خواجه ربیع و خواجه  مراد نیز  در این شهر وجود دارد. استراحتگاه های تابستانی در طرقبه، طرق، اخلمد، زشک، و شاندیز در کنار آرامگاه فردوسی در  توس ، این جاذبه ها را تکمیل می کند.
حمام عمومی شاه که در طول دوران صفویه ساخته شده است ، نمونه برجسته ای از معماری دوران صفویان است. این حمام در حال حاضر بازسازی و به موزه تبدیل شده است. علاوه بر زیارت و بهره مندی از فضای معنوی ، مسجد گوهرشاد و کتابخانه حرم ، از جمله اماکن پربازدید دیگر در حرم مطهر هستند.

 منبع: تور مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.