gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

آب و هوای آلانیا بخش دوم



همان طور که در بخش اول توضیح دادیم ، آب هوای مدیترانه ای گرم است و در نقاط جنوبی ترکیه نیز گرم تر از حد معمول است و همین موضوع سبب شده است که در این شهرستان، تنوع آب و هوایی زیادی در فصول مختلف دیده نشود و تنها اختلاف دمای محدودی میان روزهای هر فصل دیده شود. درادامه در ارتباط با آب و هوا در تور آلانیا و در فصول تابستان و پاییز می خوانید.

آب و هوای آلانیا بخش دوم

  

چهار فصل آب و هوای آلانیا


تابستان
تابستان در اطراف دریای مدیترانه گرم و مرطوب است. آلانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ماه جولای گرم ترین روزهای سال تور آلانیا را تجربه می کنید و در ماه آگوست کمی از گرما کاسته میشود و هوا معتدل تر است.
دمای هوا در شب های آلانیا حداکثر تا 18 درجه سانتی گراد افت می کند و بنابراین شب های دل پذیری را در تمام ماه های سال از جمله تابستان می توانید سپری کنید.
بارش ها در ماه های دیگر سال چشمگیر نیست و در تابستان نیز این بارش ها به حداقل خود می رسد. تنها 4 تا 6 ماه از سال بارش قابل توجهی دارد و در طول تور ترکیه متوجه خواهید شد که این منطقه تنها رطوبت خود را از تبخیر آب های دریای مدیترانه به دست می آورد.
پاییز
دمای هوا در پاییز آلانیا گاهی از زمستان سردتر است. بنابراین در فصول پاییز که دل انگیز ترین زمان برای انتخاب تور های آلانیا می باشد ، قطعا لباس گرم به همراه داشته باشید.
اگر چه بیشترین رطوبت هوا در ماه های فوریه و ژانویه دیده میشود ، اما بارش ها و افت دمای قابل توجه نسبت به تابستان در تور آلانیا سبب میشود که ورزش های آبی و تردد در سواحل محدود شود. این وضعیت در روزهای پایانی پاییز تشدید میشود. بنابراین شاید اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به آلانیا باشد. 

منبع: آب و هوای آلانیا بخش دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.