gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

مساجد در تور مشهد

مساجد در تور مشهد


شهر مقدس مشهد، یکی از توریستی ترین و محبوب ترین شهرها در ایران می باشد. شهر مشهد در اطراف حرم مطهر رضوی ساخته شده است و مکان های مقدسی در اطراف حرم مطهر وجود دارد. برخی از این مناطق مقدس، مساجد مشهد می باشند که برخی از آن ها سابقه ای دیرینه و کهن در تاریخ ایران دارند.
تور زیارتی مشهد، نه تنها به حرم مطهر، بلکه به این مساجد نیز ختم می شود. مساجد در تور مشهد نه تنها بومیان این شهر، بلکه گردشگران تور مشهد را نیز به خود جذب می کنند. (در مورد تور مشهد در بحث های گذشته صحبت نموده ایم).

  
ویژگی بازدید از مساجد در تور مشهد


ویژگی مساجد مشهد نسبت به مساجد دیگر کشور قابل بررسی می باشد.
•    المان های ساختاری، معماری و منحصر بفرد بودن مساجد مشهد
•    قرار گرفتن آن ها در اطراف و نزدیکی حرم مطهر رضوی (ع)
•    توریست پذیری بالا 
•    وجود 2 مسجد در مشهد که یکی قدیمی ترین و دیگری عظیم ترین مسجد در کشور می باشد.
تور مشهد بعنوان پر مسافر ترین تور در ایران می باشد که میلیون ها توریست داخلی و خارجی به مکان های زیارتی مشهد (که در مورد آن ها صحبت کردیم) از قبیل مساجد این شهر روانه می شوند.
مساجد تاریخی و مشهور مشهد
•    مسجد گوهر شاد مشهد
از مساجد تاریخی و مشهور مشهد، مسجد گوهرشاد به عنوان نخستین مسجد جامع در مشهد بنا شد. از نفیس ترین معماری ها در بنای این مسجد منحصر بفرد استفاده شده است. مسجد گوهرشاد، عظیم ترین مسجد 4 ایوانی کشورمان در حرم مطهر رضوی واقع شده است. همچنین منبر صاحب الزمان (ع) در این مسجد قرار دارد. در تور مشهد، بازدید از این مکان را فراموش نکنید.
•    بقایای مسجد جامع تابران  مشهد
از مساجد مشهد، بقایای مسجد جامع تابران در نزدیکی هارونیه قرار گرفته است. این مسجد، کهن ترین مسجد ایران با ساختاری منحصر بفرد واقع در کهن دژ می باشد.
•    مسجد 72 تن مشهد
مسجد هفتاد و دو تن معروف به مسجد شاه دارای دو مناره و یک ایوان، یکی از مشهور ترین مساجد مشهد و شناخته شده در تور مشهد بعنوان یک اثر تاریخی و اثر ملی به شمار می باشد.
با ما در تور گردشگری مشهد همراه باشید.


منبع: مساجد در تور مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.